|
ARAŠIDY - burské oříšky - podzemnice olejná
Arašidy nebo-li burské oříšky však není přesný, neboť se jedná o semena podzemnice olejné, což je luskovina. Konzumace arašídů pomáhá proti cukrovce a srdečním onemocněním. V Journal of the American Medical Association vyšla v roce 2003 studie vědců z Harvardu. Ti zjistili, že u žen, které jedly arašídové máslo nebo jinou formu arašídů nejméně pětkrát týdně, se snížilo riziko cukrovky o jedenadvacet procent. Arašídy obsahují vysoký podíl rozpustné vlákniny, která dokáže snížit spotřebu inzulinu v organismu a účinně pomáhá diabetikům zpomalovat vstřebávání krevního cukru. "Dobré tuky v arašídových výrobcích zlepšují rovnováhu inzulinu a chrání proti srdečním onemocněním," říká lékař Rui Jiang. "Dalším pozitivem arašídů je obsah vlákniny." Nerozpustná vláknina obsažená v arašídech je důležitá jako prevence zácpy a hemoroidů a zároveň zpomaluje vstřebávání cholesterolu ze střeva, takže snižuje jeho hladinu v organismu. Doporučuje se jedna lžíce arašídového másla denně, což je asi hrst buráků.
Burské oříšky také obsahují významné množství resveratrolu, což je látka známá svými antioxidačními a antibakteriálními účinky. Působí příznivě na nervovou soustavu a dokonce chrání před zubním kazem. Solené a pražené arašídy nejsou pro naše tělo vhodné. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|